مقاله

اعجوبه کشتی زنان جهان با چهار طلای المپیک

نشان طلای افتخار و اعتبار مردمی جاپان توسط شینزو آبه، نخست‌وزیر این کشور به کائوری ایچو؛ کشتی‌گیر جاپانی تعلق گرفت. کائوری ایچو، برنده چهار نشان طلای کشتی آزاد در چهار دوره متوالی مسابقات المپیک است. ایچو اولین بانو در تاریخ رقابت‌های المپیک است که موفق شده در رشته‌یی انفرادی و در ۴ دوره متوالی این رقابت‌ها، به مدال طلا برسد. نشان افتخاری که ایچو در دفتر کار نخست‌وزیر جاپان دریافت کرد شامل یک پلاک و یک کمربند طلا مخصوص لباس کیمونو بود.

در مراسم اهدای نشان افتخار ملی، این کشتی‌گیر ۳۲ ساله یک کیمونوی بنفش پوشیده بود که توجه بسیاری از خبرنگاران و حاضران را به خود جلب می‌کرد. او می‌گوید در حالی که در المپیک توکیو ۲۰۲۰، ۳۶ سال خواهم داشت باز هم یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی خواهم بود.

او یکی از بزرگترین ورزشکاران تاریخ کشتی دنیا و بانوان است که ده قهرمانی جهانی و ۴ قهرمانی المپیک را در ویترین افتخاراتش می‌بیند. او در المپیک ۲۰۱۶ ریو موفق شد تا برای بار چهارم مدال طلای المپیک را به گردن بیاویزد.

جایزه افتخار و اعتبار مردمی کشور جاپان اولین بار در سال ۱۹۷۷ اهدا شد و به کسانی تعلق می‌گیرد که دستاورد خیلی بزرگی کسب کرده و فرد محبوبی در میان جامعه جاپان لقب گیرند. تا سال ۲۰۱۶ این جایزه به ۲۲ نفر اختصاص یافته که در بین آن‌ها چندین ورزشکار نیز دیده می‌شود. بدین ترتیب ایچو دومین کشتی‌گیر جاپان است که این جایزه به او تعلق گرفت. چرا که قبل از او سائوری یوشیدا در نوامبر سال ۲۰۱۲ این جایزه را کسب کرده بود.

نوشته‌های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا