مقاله

بهترین تکواندوکار زن جهان در ۲۰۱۶

طی مراسمی باشکوه در شهر باکوی آذربایجان، فدراسیون جهانی تکواندو جید جونز بریتانیایی را به عنوان بهترین تکواندوکار زن سال ۲۰۱۶ معرفی کرد.

شب ۱۲ دسامبر ۲۰۱۶ مراسم با شکوهی برای معرفی بهترین تکواندو کار مرد و زن سال ۲۰۱۶، با همکاری فدراسیون جهانی تکواندو و فدراسیون تکواندو در آذربایجان به میزبانی هوتل بادامدار شهر باکو برگزار شد. طی این مراسم فدراسیون جهانی تکواندو جید جونز بریتانیایی را به عنوان بهترین تکواندوکار زن سال ۲۰۱۶ معرفی کرد.

در این مراسم ماریا مرکوری از گرجستان جایزۀ بهترین بانوی داور تکواندو در سال ۲۰۱۶ را از چونگ وون چو؛ رییس فدراسیون جهانی تکواندو دریافت کرد.

جونز در بین صحبت‌هایش با اشاره به این‌که تکواندو ورزش سختی است اما او به بهترین نحو ممکن آموزش می‌بیند، گفت: «از تمامی کسانی که در مسیر قهرمانی حمایتم کرده‌اند تشکر و قدردانی می‌کنم.»

جید جونز؛ ستاره تکواندوی بریتانیا و به نوعی یکی از نوابغ تکواندوی زنان در سراسر جهان است. این تکواندو کار افسانه‌‌یی در سن ۲۳ سالگی دو طلای المپیک و یک نقره مسابقات جهانی را در کارنامه دارد. ستاره بریتانیا در تکواندو به شکارگر سر معروف شده؛ چرا که بیشترین امتیازهای یک بازی را با اصابت دادن ضربات پا به سر حریفان به دست می‌آورد.

لازم به ذکر است؛ در بخش مردان هم احمد ابوغوش از اردن که اولیک نشان المپیکی خود را در ریو تجربه کرده بود، به عنوان مرد سال تکواندو انتخاب شد.

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا