مقاله

دختر کوچک ترامپ چگونه دختری است؟

وبسایت فرادید به نقل از نیویارک مگزین ترجمه‌یی دارد که در آن آمده: تیفانی ترامپ در کل زندگی‌اش مورد هجوم خیل عظیم بی‌عدالتی‌های ناشی از «دختر کوچکْ بودنِ یک خانواده ثروتمند» قرار گرفته است. گفته می‌شود که تیفانی – یا به قولی دختر «فراموش شده ترامپ- بیشتر از هر کسی از خواهر ناتنیِ بزرگترش، «ایوانکا» الگوبرداری می‌کند.

سارا الیسون، روزنامه‌نگار و نویسنده ونیتی فر، به قول یکی از دوستان تیفانی می‌نویسد: «ایوانکا تمام خصوصیات مهم دونالد ترامپ مثل برند، شخصیت و حضور در اینستاگرام را دارد.»

دوست تیفانی به سارا الیسون گفته که «ایوانکا نه تنها نصیحت‌های سیاسی، رفتار با جنس مخالف و نصیحت‌های خواهرانه به خواهر کوچکترش [تیفانی] می‌دهد، بل در مورد نوع رنگ لباسش در مقابل دوربین هم او را راهنمایی می‌کند. مثلن به تیفانی می‌گوید وقتی در مقابل دوربین بر روی چوکی نشستی، پاهایت را روی هم بیندازی. همین اخیرن تیفانی که بین دوستانش به «تیف» معروف است، به خاطر رژ لبی که ایوانکا پیشنهاد داده بود، از سرویس امنیتی خواست تا برای خرید آن رژ لب همراهش بیایند.»

 آنچه از روایت سارا الیسون مشهود است، این است که همیشه دونالد ترامپ خریدار مشاوره‌های ایوانکا بوده است، اما تیفانی -که همراه مادرش مارلا میپلز در کالیفرنیا بزرگ شده- از امتیازات دیگر فرزندان ترامپ برخوردار نبوده است. مثلن وقتی آن‌ها کوچکتر بودند و تیفانی می‌خواست که به کارت اعتباری والدینش دسترسی داشته باشد، ایوانکا واسطه می‌شد. ایوانکا در کتابش «کارت ترامپ» می‌نویسد: «پیش پدرمان رفتم و پیشنهاد دادم. او قصد داشت برای کریسمس تیفانی را با خرید یک کارت اعتباری و واریز پول ماهانه غافلگیر کنم.»

 ایوانکا در ادامه می‌نویسد: «همین طور هم شد. تیفانی خیلی شاد و خوشحال شد.»

حتا وقتی تیفانی دستش به کارت اعتباری پدرش می‌رسد، باز هم باید خیلی محافظه‌کارانه خرج ‌کند. الیسون از قول دوست تیفانی می‌نویسد: «دونالد ترامپ ماهانه 500 دالر به تیفانی پول می‌داد، نه بیشتر. وقتی قرار بود که دونگ رستوران را حساب کنیم، تیفانی حتا پول میده‌یی که باید پس می‌داد را هم حساب می‌کرد. ماهی فقط 500 دالر؟ خیلی بد است.»

به قول دوست تیفانی، او آدم سخت‌کوشی است؛ خیلی اهل مطالعه است و مهربانی‌اش تمامی ندارد.

 تیفانی در عمرش شکست هم خورده است: «او تازه به فیلادلفیا آمده بود، اما در دور اول انجمن تابارد در پن شکست خورد. گفته شده که احتمالن آن انجمن به خاطر جذب دختران جوان نگران وجود یک «ترامپی» بین‌شان بود.»

 الیسون در انتها می‌نویسد: «از این حیث، همه ما تیفانی ترامپ هستیم و برای رسیدن به دونالد به ایوانکا نیاز داریم.» بلی، همه ما تیفانی ترامپ هستیم به استثنای اینکه نه حساب بانکی او را داریم و نه پدر مردم‌فریبش را و نه …، همین کافی است.

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا