تحلیل

راز رسیدن انتحاری از زابل تا کابل!

در روزهای گذشته آن چه بیشتر از هر چیز دیگری مصیبت دردناک به خون غلطیدن چندصد مظاهره‌چی را تلخ‌تر ساخت، چگونگی وقوع فاجعه و عامل‌یابی آن بود.
مظاهره‌چیان دولت را متهم به کم‌کاری می‌کنند و برخی در دولت مظاهره‌چی‌ها را. اما آن چه از همه مهم‌ترست، خود فاجعه است. طبیعتن هر دو سو، سهمی در فاجعه دارند. اما رازی که در همه انتحاری‌های اخیر موجودست، همچنان سر به مهر است.
امنیت ملی، نام و نشان و آدرس خانه خودکش اول را افشا کرد، دقیق نیم ساعت بعد. گفته می‌شود یکی از انتحاری‌ها زنده گرفته شده. حالا آن چه مهم است، امنیت ملی و دولت باید صادقانه و واضح به مردم بگوید، این انتحاری که از فلان قریه زابل است و فلان روز به طرف کابل حرکت کرده، این چند روز کجا بوده است؟
بی‌تردید با واسکت انتخاری از هلمند یا زابل حرکت نکرده. در کجا و توسط چه کس یا کسانی واسکت‌پوش شده و چه کسی او را در خانه مهمان داشته است.
لابد در پاکستان نبوده. کمره‌های امنیتی و سیستم امنیتی ما باید آن میزبان را پیدا و معرفی کنند. این هلمندی که شهر را بلد نبوده، حتمن کس یا کسانی از پس کوچه‌های کابل، آن‌ها را گردانده و به محل مظاهره راهنمایی کرده است. بعید نیست کسانی از معتبران دولتی یا غیر دولتی، اما مورد احترام دولت، او را حمایت کرده باشد.
مثلن بر سر نعیم کوچی، صاحب پارکینگ بغل سفارت چی آمده است؟ آیا در زندان است؟ محکوم شده، اعدام شده یا نه قوی‌تر از قبل در سرک‌ها می‌گردد. معلوم است در دولت ستون پنجمی وجود دارد. وگرنه اتفاقات ریاست ده نمی‌افتاد. برق و کمره امنیتی ناگهان خاموش و سپس روشن نمی‌شدند. این گروه‌ها چرا دستگیر، محاکمه و به مردم معرفی نمی‌شوند. همان آدم‌ها، این دفعه هم بی‌دست نبوده‌اند، هیچ ابلهی نمی‌گوید که خود دولت شهروندانش را کشته یا می‌کشد، اما حلقات پنهان حامی ترور چه کسانی‌اند؟
یکی از آدرس‌های مشکوک کسانی‌اند که برای ملا عمر و ملا منصور در کابل فاتحه گرفتند. همان معین وزارت قبایل که او را شهید خوانده بود. همان بی‌شرمی که پول از دولت می‌گرفت و قاتل مردم و همکارانش را شهید می‌خواند. اقرار از این واضح‌تر چه باشد؟ همه شرکای فاتحه خود به طالب بودن خود اقرار کرده‌اند. چرا دستگیر نمی‌شوند؟ چرا معین دستگیر شده با عزت آزاد شد؟ این قاتلان بالفطره را چه کسانی حمایت می‌کنند؟ باید حامیان‌شان و معرفی‌کننده‌شان در دولت هم دستگیر شود. دشمن در میان ماست. همان طور کسانی که پس از قتل عام مردم در شبکه‌های اجتماعی پایکوبی کردند و تبریک گفتند باید دستگیر شوند. این‌ها همه عضو داعش و طالبند. چرا میلیون‌ها پول ملت هر روز صرف جنگ در بیابان‌ها می‌شود، دشمن در همین شهر در میان ما با آدرس‌های واضح و صورت‌هایی وقیح موجودند، این دشمنان باید دستگیر و محاکمه شوند.

نوشته‌های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا