خبر

زمین‌های غصب‌شده در غور با امضای شهرداری به فروش رسیده است

یک مقام در شهرداری ولایت غور گفته  است که بیشتر از 60 جریب زمین این اداره توسط زورمندان غصب شده است.

این مقام شهرداری ولایت غور که از اظهار اسمش خودداری کرد در صحبت با روزنامه راه مدنیت گفت: “این زمین‌ها از گذشته‌ها توسط همین افراد زورمند غصب شده که در مرکز شهر فیروزکوه و پلان‌های شهری موقعیت دارد. دولت باید با ما همکاری کند و زمین‌های غصب شده را پس بگیرد.”

او می گوید که از نیمه سال 1394 تا اکنون 40 جریب از زمین‌های غصب‌شده، توسط دولت از زمین‌خواران گرفته شده که پیش از سال 94 زمین‌های غصب‌شده در مرکز شهر به 100 جریب می‌رسید.

به بیان او، علاوه برغصب از سوی افراد زورمند و بانفوذ، برای مردم شهر فیروزکوه نیز به شکل غیرقانونی زمین فروخته شده است.

به گفته وی، این 60 جریب زمین در قسمت‌های پلان اول، دوم، سوم و چهارم شهرداری فیروزکوه موقعیت دارد.

وی در ادامه می‌گوید که این زمین‌ها با تایید اسناد شهرداری وقت به مردم فروخته شده و از چندی به این طرف از مجموع 100 جریب 40 جریب آن به گونه قانونی از مردم و افراد زورمند پس گرفته شده است.

همین مقام افزود: “حاجی عبدالاحمد ولد عبدالغفور، میرزا امان‌الله ولد حبیب‌الله، غلام‌سخی ولد ملا ابراهیم، محمدعظیم ولد اقام‌الدین، این‌ها افرادی هستند که جریب زمین را غصب کرده اند.”

وی علاوه نمود: ” الله محمد ولد رحمت‌الله، (200 جریب)غلام‌سخی ولد محمد ابراهیم (300 جریب) محمد آصف ولد محمد یعقوب (50 جریب) زمین را غصب کرده اند.»

در همین حال عبدالبصیر قادری، نماینده مردم غور در شورای ولایتی با تایید وضع موجود در این ولایت می‌گوید، غاصبان یا افراد زورمند دولتی، و یا هم فرماندهان با نفوذ جهادی هستند که در همه بخش‌های غور نفوذ دارند.

به گفته وی، غصب زمین همواره در غور یکی از نگرانی‌ها بوده که اقدامات چندانی در این رابطه از سوی مقامات و اداره محلی صورت نگرفته است.

وی از دولت خواسته تا هرچه زودتر جلو غصب زمین توسط زورمندان را بگیرد در غیر آن صورت در آینده نه چندان دور آمار زمین‌خواری در غور افزایش خواهد یافت.

با این وجود عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور می‌گوید که از موضوع غصب 100 جریب زمین که 40 جریب آن پس گرفته شده و 60 جریب در دست زورمندان باقی مانده است، هیچ اطلاعی در دست ندارد. او باور دارد که در غور زمینی غصب نشده است.

با این حال انجنیر یوسف نظری، یک تن از آگاهان امور در غرب کشور غصب زمین را یکی از پدیده‌های در حال رشد عنوان کرده می‎گوید که دولت در راستای پس‌گیری آن ناتوان و بی‌برنامه عمل می‌سکند.

با وجود تلاش‌های زیاد در این رابطه موفق به دریافت دیدگاه شهرداری فیروزکوه نشدیم.

جمشید رحیمی

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا