خبر

شورای حراست و ثبات: سران حکومت نباید به مشورۀ افراد مریض تمکین کنند

مسوولان در شورای حراست و ثبات می‌گویند که آن‌ها برنامۀ تضعیف و براندازی حکومت را ندارند، بل می‌خواهند از «ناکارآمدی حکومت و ضعف مدیریتی» آن جلوگیری کنند.

مسعود ترشت‌وال، رییس کمیتۀ مطبوعات و امور فرهنگی روز سه شنبه (9 سنبله) طی کنفرانس خبری گفت:« اختلافات بین سران حکومت وحدت ملی، نتایج منفی در پی داشته و باعث سرخوردگی سیاسی، نا امیدی مردم، جسور شدن دشمنان امنیتی کشور شده است.»

آقای ترشت‌وال افزود که شورای حراست و ثبات در کنار مردم است و از سران حکومت می خواهد که به این اختلافات پایان دهند زیرا به گفتۀ او؛ این اختلافات به بقای حکومت وحدت ملی موثر واقع شده نمی‌تواند.

وی بیان داشت که تعلل و تاخیر در روند برگزاری انتخابات به خیر این‌کشور نیست، و تاکید کرد که انتخابات شفاف و عادلانه باید برگزار شود.

آقای ترشت‌وال خاطرنشان ساخت:« تدویر لویه جرگۀ تعدیل قانون اساسی اولویت ماست و باید مطابق قانون اساسی برگزار شود.»

وی تصریح کرد که شورای حراست و ثبات یک جریان اصلاحی است و نمی خواهد که افغانستان به لبۀ بحران برسد.

آقای ترشت‌وال تاکید کرد که: رهبران این شورا فعلن علاقۀ حضور در ساختار حکومت را ندارند و از مجرای انتخابات و قانون وارد میدان کلان سیاستی کشور شده و در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری بعدی، برنامه مشخص و حضور فعال خواهند داشت.

وی همچنان بیان داشت که حضور آنان مشروط بر «آوردن اصلاحات انتخاباتی» است و رفتن به طرف برگزاری انتخابات با سازکارهای موجود، «غیر قابل قبول» خواهد بود.

به باور آقای ترشت‌وال؛ حکومت باید خود را از حالت «طرد کنندگی» به حالت «در برگیرنده» تبدیل کند و از کادرهای جوان، متخصص و متعهد در حوزه‌های مختلف استفاده کند.

آقای ترشت‌وال افزود:« سران حکومت نباید به‌ مشورۀ افراد مریض تمکین کنند، وضعیت حکومت افغانستان در حال حاظر طوری است که حکومت با ملت قهر است و حکومت باید به عنوان طرف قضیه برای نزدیکی حکومت و ملت با برنامه موثر و جدیت تمام از ملت حمایت کند.»

وی از دولت خواست تا تعریف مشخص و واحدی «دشمنان کشور» داشته باشند و تاکید کرد که کسانی که مردم، سرباز و جنران این وطن را به قتل می‌رساند «دشمن اسلام و افغانستان» است.

این درحالی است که شورای حراست و ثبات همواره از کارکردهای دولت ناراض بوده و از کارکردهای دولت انتقاد کرده، بارها خود را به‌عنوان «بدیل در حال انتظار» به‌جای حکومت فعلی خوانده است.

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا