خبر

عملکردِ غیرانسانی در زندانِ ترکیه

«پیگردِ جادویی» در ترکیه آرام نمی‌گیرد. خانمی که با پنج کودکش به دیدنِ شوهر زندانی‌اش به زندان رفته بود، بازداشت شد. حادثۀ غم‌انگیزی که بازتاب گسترده‌یی در شبکه‌های اجتماعی ترکیه داشته است.

به گزارش برخی رسانه‌های ترکی، محمود تانال، نمایندۀ مجلسِ حزبِ جمهوری مردم، که ویدیویِ این حادثۀ اسفناک را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، گفته است: «خانواده‌یی که برای ملاقاتِ پدرشان به زندانِ سنجان آمده بودند، مادرِ این خانواده از جانب پولیس بازداشت شد و پنج کودکِ این خانواده تنها گذاشته شد.» ویدیویی كه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، نشان می‌دهد که یکی از این کودکان گریه‌کنان می‌گوید: «یک برادرِ معیوب داریم، شما را به خدا واگذار می‌کنیم.»

محمود تانال، نمایندۀ مجلس گفته است: «تنها رها شدنِ این کودکانِ خوردسال در وسط جاده، خلاف قوانینِ بین‌المللی حقوق کودکان است. ما قضیه را پیگیری خواهیم کرد. درست است که قانون باید کار خود را انجام دهد، ولی در حق کودکان نباید ظلم و ستم روا داشت.»

محمود تانال، ضمن تأکید بر پیگیریِ این قضیه افزوده: «مجرم باید حتمن به سزای اعمالش برسد. تطبیق قانون از اولویت‌های ماست، ولی بازداشت مادری که به دیدار شوهرِ زندانی‌اش آمده و تنها گذاشتن کودکانی که یکی از آن‌ها بیمار است و شدیدن به سرپرست نیاز دارد، عملکردی است که در تقابل با وجدان، حقوق، انصاف و اخلاق قرار دارد. نوار ویدیویی بیانگرِ حادثۀ دلخراشِ غیرانسانی است. ما این موضوع را با حساسیتِ کامل پیگیری خواهیم کرد.

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا