خبر

فوزیه کوفی: قانون را ساختیم، حالا نوبت تطبیق است

خبرگزاری زنان افغانستان با همکاری وزارت امور زنان نشستی به منظور بررسی عملکرد و تعهدهای دولت مبنی بر پشتیبانی از حقوق زنان به خصوص در مورد قانون منع آزار و اذیت جنسی و دانشگاه زنان، با حضور برخی از فعالان مدنی، مشاوران ریاست جمهوری و اعضای مجلس نمایندگان در کابل برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار راه مدنیت، فوزیه کوفی، عضو مجلس نمایندگان روز سه‌شنبه (8جدی) در این نشست گفت: «قانون را ساختیم، حالا نوبت تطبیق آن است.»

این عضو مجلس نمایندگان همچنین افزود که جریمه‌های نقدی نیز از مجازاتی است که برای مجرمان آزار و اذیت جنسی تصویب شده است.

او همچنین از وضعیت زندان‌ها انتقاد کرد و افزود: زندان‌های ما رویکرد اصلاحی ندارد و باید تعریفی جدیدی از جرم و جزا نیز ارایه شود.

زهره یوسف، مشاور مطبوعاتی دفتر بانوی اول نیز در این نشست ضمن خرسندی از تصویب این قانون اظهار امیدواری کرد که این قانون تنها بر مردم «کم‌زور» تطبیق نشود و زمینه تطبیق آن همگانی باشد.

در این نشست، میاگل وثیق، رییس بخش فرهنگی و جامعه مدنی اداره امور ریاست جمهوری نیز در سخنانی به موضوع آزار و اذیت بانوان پرداخت و گفت که پی‌گیری آزار و اذیت زنان، خوب است و دادخواهی در این مورد سبب فشار می‌شود تا جامعه در جهت درست سوق داده شود.

وی تصویب قانون منع آزار و اذیت جنسی را یک آغاز خوب برای شکوفایی حقوق زنان توصیف کرد.

لازم به ذکر است که قانون در کشور همیشه روی کاغذ بسیار خوب است، ولی به تطبیق آن توجه نشده و با این وضع، زورمندان و تفنگ‌سالاران همواره مانع تطبیق قانون شده‌اند.

 

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا