خبر

هیچ محدودیتی از طرف ارگان‌های دولتی در دادن اطلاعات به رسانه‌ها وجود ندارد

شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری، روز شنبه (3 میزان) طی کنفرانس خبری گفت:« هیچ‌گونه محدودیتی از سوی وزارت‌خانه‌ها، در دادن اطلاعات وجود ندارد و اگر وزارت‌خانه‌ها حاضر به دادن اطلاعات به رسانه‌ها نباشند، خبرنگاران مشکل را با دفتر سخنگوی ریاست جمهوری شریک کنند تا به آن رسیدگی شود.»

آقای مرتضوی افزود که یکی از تعهدات حکومت، حمایت از آزادی بیان و رسانه‌هاست و به گفتۀ او، رییس‌جمهوری کشور نیز متعهد است تا از آزادی بیان و فعالیت آزاد رسانه‌ها حمایت کند.

معاون سخنگوی رییس‌جمهوری، حمایت‌اش را از کمپاین حق دست‌رسی به اطلاعات اعلام کرد و خاطرنشان ساخت که «حکومت نیز با این کمپاین همگام» شده است.

وی از آزادی بیان به‌عنوان «دستاورد مهم چند سال اخیر» یاد کرده، بیان داشت که آزادی بیان در کشور نسبت به بعضی کشور های منطقه و حتا فرامنطقه در «وضعیت بهتر» قرار دارد.

آقای مرتضوی اذعان داشت که بیش از 10 هزار خبرنگار، 75 تلویزیون، 200 رادیو و 1 هزار و 200 عنوان نشریۀ چاپی در سراسر کشور فعالیت دارند.

معاون سخنگوی ریاست جمهوری، با رد گزارش نشرشده مبنی بر خودسانسوری خبرنگاران در رسانه‌های اجتماعی، تاکید کرد هیچ‌نوع محدودیتی در فضای مجازی وجود ندارد، اما فرهنگ استفاده از فضای مجازی باید «فرهنگ سالم» باشد.

پایان بن‌بست اصلاحات انتخاباتی

در این کنفرانس روی بحث انتخابات نیز اشاره شد و آقای مرتضوی از توشیح قانون انتخابات یاد کرد و به گفتۀ او، رییس‌جمهوری نیز هدایت داده است که کمیتۀ گزینش هرچه زودتر کارش را آغاز کند.

وی تصریح کرد که افغانستان با درس‌هایی که از انتخابات گذشته داشته، به‌سوی «انتخابات شفاف و عادلانه» در حرکت است و از بن‌بست‌های انتخابات عبور کرده و به‌سوی عملی شدن پروسۀ انتخابات به پیش می‌رود.

آقای مرتضوی در ادامه تشریح کرد که روی مسالۀ امنیت و تمویل منابع انتخابات و کمیسیون انتخابات نیز بحث صورت گرفته که به گفتۀ او، وزارت داخله مسوولیت بررسی و گرفتن امنیت حوزه‌های انتخاباتی را دارد.

در عین حال، معاون سخنگوی ریاست جمهوری مخالفت‌ها میان سران حکومت را رد کرد و افزود:« تنها تفاوت دیدگاه بین سران حکومت وجود دارد که حتا تفاوت دیگاه در سطح وزارت‌خانه‌ها نیز می‌تواند وجود داشته باشد و چیزی به‌نام مخالفت بین رهبران حکومت وجود ندارد.»

در همین حال، آقای مرتضوی با اشاره به موافقت‌نامۀ صلح بین حکومت و حزب اسلامی حکمت‌یار، از تعهد حکومت در اجرایی شدن مفاد آن خبر داد و اظهار امیدواری کرد که جانب حزب اسلامی نیز به مفاد آن متعهد بماند.

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا