خبر

کمک یک میلیون دالری چین به افغانستان

جمهوری خلق چین به ارزش یک میلیون دالر، تجهیزات و بسته‌های بهداشتی و طبی به وزارت صحت عامه کشور کمک کرد.

این بسته‌ها و تجهیزات در برنامه‌یی در روز پنج‌شنبه (۱۷‌میزان) به سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری و محمد جواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت عامه در کابل تحویل داده شد.

وانگ یو، سفیر جمهوری خلق چین گفت،  از مجموع این محموله‌های طبی، به ارزش یک میلیون دالر لوازم و تجهیزات طبی برای وزارت صحت عامه است و در کنار آن مجموعه بسته‌های صحی و بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برای وزارت معارف، ادارۀ ملی سره میاشت و نیز بسته‌های مشخص اهدایی مردم سینکیانگ چین برای دو ولایت ننگرهار و بدخشان برای ادارۀ مستقل ارگان‌های محلی است.

سفیر چین مقیم کابل همچنین تاکید کرد دولت چین برای استقرار صلح و ثبات دایمی در افغانستان در کنار دولت و مردم افغانستان است و از موقف دولت این کشور به صورت جدی حمایت می‌کند.

محمد جواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت عامه نیز در این مراسم گفت که این بخشی از کمک‌های مفید دولت چین برای افغانستان است و امیدواریم که در آینده نیز از کمک‌های بی‌دریغ این کشور دوست بهره‌مند شویم.

آقای عثمانی افزود با همکاری مردم و دولت، موج اول کرونا در افغانستان مهار شده است ولی خطر موج دوم کرونا تا هنوز باقی است و نیازمند برنامه‌ریزی‌های جدی و جدید در این زمینه هستیم.

سرور دانش، معاون دوم‌ رییس جمهوری نیز چین را همسایۀ بزرگ و دوست دیرینۀ افغانستان خواند و از تمام همکاری‌های طبی و صحی این کشور در دورۀ شیوع کرونا و نیز محموله‌های طبی فعلی این کشور ابراز قدردانی کرد.

آقای دانش، همچنین از تمام پرسنل و کادر صحی و ادارات همکار افغانستان، علما و رسانه‌ها برای آگاهی‌دهی و ارایۀ خدمات صحی و همکاری‌های مختلف تجار و مردم افغانستان در زمان اوج شیوع ویروس کرونا در کشور ابراز قدردانی کرد.

او افزود که بحران کوید۱۹ هنوز هم در گوشه و کنار جهان از انسان‌ها قربانی می‌گیرد و در افغانستان نیز خطر آن به کلی رفع نشده است، اما آنچه که مهم است آموختن از تجربیات مبارزه با کرونا است که برای برنامه‌ریزی و مبارزه با ظهور احتمالی موج دوم کرونا به آن نیازمند هستیم.

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا